PROJECTE "TATTOO"
Durant el primer trimestre d'aquest curs, els alumnes de les Aules del Centre Socioeducatiu Es Pinaret estam dedicant una part de les nostres sessions escolars, d'àmbit Cientific-Tecnològic, a la realització d'aquest projecte.
Aquesta n'és la primera part:
Aquesta n'és la primera part:
Guia tatoos i from Linibau
Mitjançant aquest projecte treballarem continguts de Matemàtiques, Biologia i Geologia, Física i Química i Educació Pàstica, Visual i Audiovisual, des de 1r fins a 3r d'ESO, adaptant-nos al nivell curricular de cadascun dels nostres alumnes.
Aviat vos en mostrarem els productes finals.
Mitjançant aquest projecte treballarem continguts de Matemàtiques, Biologia i Geologia, Física i Química i Educació Pàstica, Visual i Audiovisual, des de 1r fins a 3r d'ESO, adaptant-nos al nivell curricular de cadascun dels nostres alumnes.
FULL DE RUTA “PROJECTE TATTOO” (AULES FISE)
|
||
COMPETÈNCIES CLAU
Comunicació lingüística.
Competència matemàtica i
competències bàsiques en ciència i tecnologia.
Competència digital.
Competències socials i cíviques.
Consciència i expressions
culturals.
Aprendre a aprendre.
Sentit d’iniciativa i esperit
emprenedor.
|
PRODUCTE FINAL
Dossier
Maquetes de plastilina de la pell,
cèl·lula...
Pòsters amb dissenys de tatuatges
Presentacions digitals
Documents
|
RECURSOS
PERSONALS: Professors de CT
MATERIALS: Ordinadors, projectors,
llibres de text, documentals, mostres biològiques, …
|
ESTÀNDARDS D’APRENENTATGE
Veure Annex
|
TASQUES
Recerca d’informació a internet
Completar imatges mudes
Elaborar presentacions i mapes
conceptuals i exposar-los
Fer resums, dibuixos, esquemes,
mapes conceptuals, línies de temps, respondre qüestionaris, maquetes de
plastilina …
Preparació i observació de mostres
amb la lupa binocular i el microscopi
Observació i representació
d’òrgans
Extreure informació de documentals
Fer càlculs (canvis d’unitats,
proporcionalitat, àrees, volums…)
Resoldre problemes
Pràctiques de laboratori
(dissolucions i circuits elèctrics)
|
EINES TIC
Cercadors d’internet
Programes d’edició digital
d’imatges
|
TEMPORALITZACIÓ
1r trimestre
|
||
MÈTODES D’AVALUACIÓ
Correcció de les tasques
Rúbriques (coavaluació i
autoavaluació)
Revisió del portafoli
|
DIFUSIÓ
Presentació del projecte al blog
Exposició de productes finals a
les Jornades de pares i a les de portes obertes
|
AGRUPAMENTS / ORGANITZACIÓ
Individual
Parelles
Grup classe
|
ANNEXESTÀNDARDS D’APRENENTATGEBIOLOGIA I GEOLOGIAIdentifica els termes més freqüents del vocabulari científic, expressant-se de forma correcta tan oralment com per escrit.Cerca, selecciona i interpreta la informació de caràcter científic a partir de la utilització de diverses fonts.Transmet la
informació seleccionada de manera precisa emprant diversos suports.Diferencia la
matèria viva de la inert, partint de les característiques particulars
d’ambdues.Estableix comparativament
les analogies i diferències entre cèl·lula procariota i eucariota.Distingeix i
explica els diferents mecanismes de transmissió de les malalties infeccioses.Classifica diferents
tipus de receptors sensorials i els relaciona amb els òrgans dels sentits en
els quals es troben.Enumera les
glàndules endocrines i els hi associa les hormones segregades i la seva funció.Reconeix algun
procés que té lloc en la vida quotidiana en el qual s’evidencia clarament la
coordinació neuroendocrina.Coneix i descriu
hàbits de vida saludable identificant-los com a medi de promoció de la salut.Proposa mètodes per
evitar el contagi i la propagació de les malalties infeccioses més comunes.Explica en què
consisteix el procés d’immunitat, valorant el paper de les vacunes com a mètode
de prevenció de malalties.FÍSICA I QUÍMICARegistra
observacions, dades i resultats de manera organitzada i rigurosa, i els
comunica de forma oral i escrita emprant esquemes, gràfics, taules i
expressions matemàtiques.Relaciona la investigació
científica amb les aplicacions tecnològiques de la vida quotidiana.Identifica el
dissolvent i el solut en analitzar la composició de mescles homogènies
d’especial interès.Realitza
experiències senzilles de preparació de dissolucions, descriu el procediment
seguit i el material utilitzat, determina la concentració i l’expressa en grams
per litre.Presenta,
utilitzant les TIC, les propietats i aplicacions d’algun element i/o compost
químic d’especial interès a partir d’una recerca d’informació bibliogràfica i/o
digital.Comprèn el
significat de les magnituds elèctriques intensitat de corrent, diferència de
potencial i resistència, i les relaciona mitjançant la llei d’Ohm.Descriu el
funcionament d’una màquina elèctrica, en la qual l’electricitat es transforma
en moviment, llum, so, calor, etc. Mitjançant exemples, identificant els seus
elements principals.Aplica la Llei
d’Ohm a circuits senzills per a calcular una de les magnituds involucrades a
partir de les altres dues, expressant el resultat amb unitats del SI.Escriu el nom i el
símbol d’alguns elements químics i els situa a la taula periòdica.MATEMÀTIQUESExpressa
verbalment, de forma raonada, el procés
seguit en la resolució d’un problema, amb el rigor i la precisió adequats.Analitza i comprèn
l’enunciat dels problemes (dades, relacions entre dades, context del problema)Valora la
informació d’un enunciat i la relaciona amb el nombre de solucions del
problema.Utilitza
estratègies heurístiques i processos de raonament en la resolució de problemes,
reflexionant sobre el procés de resolució.Estableix
connexions entre un problema del món real i el món matemàtic: identificant el
problema o problemes matemàtics subjacents i els coneixements matemàtics
necessaris.Es planteja la
resolució de reptes i problemes amb la
precisió, cura i interès adequats al nivell educatiu i a la dificultat de la
situació.Distingeix entre
problemes i exercicis i adopta l’actitud adequada en cada cas.Recrea entorns i
objectes geomètrics amb eines tecnològiques interactives per a mostrar,
analitzar i comprendre propietats geomètriques.Elabora documents
digitals propis, com a resultat del procés de recerca, anàlisi i selecció
d’informació rellevant, amb l’eina tecnològica adequada i els comparteix per a
la seva discussió i difusió.Identifica i
discrimina relacions de proporcionalitat numèrica i les empra per a resoldre
problemes de la vida quotidiana.Resol problemes
relacionats amb distàncies,perímetres, superfícies i angles de figures planes,
en contextos de la vida real, emprant les eines tecnològiques i les tècniques
geomètriques apropiades.Reconeix figures
semblants i calcula la raó de semblança i la raó de superfícies i volums de
figures semblants.Empra l’escala per
resoldre problemes de la vida quotidiana sobre plànols, mapes i altres
conceptes de semblança.Identifica els
cossos geomètrics a partir dels seus desenvolupaments plans i recíprocament.Resol problemes de
la realitat mitjançant el càlcul d’àrees i volums de cossos geomètrics, emprant
els llenguatges geomètric i algebraic adequats.EDUCACIÓ PLÀSTICA,
VISUAL I AUDIOVISUALCrea composicions
aplicant processos creatius senzills, mitjançant propostes per escrit
ajustant-se als objectius finals.Coneix i aplica
mètodes creatius per a l’elaboració de disseny gràfic, dissenys de producte,
moda i les seves múltiples aplicacions.Reflexiona i
avalua, oralment i per escrit, el procés creatiu propi i aliè des de la idea
inicial fins a l’execució definitiva.Comprèn i utilitza
els diferents nivells d’iconocitat de la imatge gràfica, elaborant esbossos,
apunts, dibuixos esquemàtics, analítics i mimètics.
Comentarios
Publicar un comentario