El full de ruta de la Formació Professional Bàsica de la FISE 2016/17
LA NOSTRA F.P. BÀSICA
1.
Consideracions prèvies
·
Cadascun dels projectes, treballs,
activitats i quadernets dels desenvolupats al llarg del curs estan, per una
banda, adaptats al currículum fixat per a l’FPB i, per altra, adaptats a les
característiques dels nostres alumnes i als resultats que volem assolir.
·
A la dinàmica del treball, l’alumne ha de
saber que treballarà, per a què ho farà,
com es durà a terme,que aprendrà i quin serà el producte final que es
vol aconseguir. D’aquesta manera són
necessàries les sessions setmanals d’avaluació - programació per a que cadascun
d’ells sigui conscient del moment educatiu on es troba.
·
Tot això ens permet oferir oportunitats per
construir el propi coneixement, potenciar la capacitat de recerca i, despertar
la curiositat i la motivació per així considerar l'alumne/a protagonista actiu
en el seu procés d'aprenentatge. També respectant el ritme d'aprenentatge i
ajudant a connectar els nous coneixements amb les idees prèvies pròpies. Al
mateix temps, seguim propiciant hàbits d'investigació i d'aprendre de i amb els
altres.
·
Aprendre no és només emmagatzemar
informació, s'ha de relacionar i interioritzar.
2.
Objectius i continguts
·
Els
que estan fixats en els quadres de temporalitzacio i en el portafoli hi ha
enregistrada una còpia.
3. Durada
·
Si bé totes els activitats
es programen amb una data de presentació, el ritme de treball de cada alumne
així com el seu punt de partida marca un poc la data real de finalització.
4.
Avaluació
·
Els criteris d’avaluació
estan fixats en la programació.
·
Mitjançant
l'avaluació farem una valoració qualitativa i quantitativa (necessària per al
butlletí de qualificacions), del procés d'ensenyament - aprenentatge. Avaluarem el que s'ha assolit analitzant els
coneixements adquirits després del procés de desenvolupament mitjançant els
productes finals.
·
Es tindrà en compte la
motivació, la col·laboració i la implicació.
Tot això sense oblidar, l'observació directa i sistemàtica.
·
Cadascun dels projectes,
treballs, quadernets... es finalitzen mitjançant un full d’autoavaluació.
5. Competències
Es
treballaran fonamentalment les competències següents:
·
Competència lingüística i
expressió oral i escrita: parlar en públic, producció de treballs i
documents......
·
Competència matemàtica:
coneixements d'aspectes quantitatius i espacials, ordre dels fets,...
·
Competència en el
tractament de la informació i competència digital: seleccionar informació,
sintetitzar, emprar diversos mitjans de recerca, usar programes informàtics,...
·
Competència social i
ciutadana: treball i cooperació, responsabilitzar-se de la feina pròpia,...
·
Competència cultural i
artística.
·
Competència per aprendre a
aprendre: creació dels dossier, exposició en classe,...
·
Autonomia i iniciativa
personal: elecció i organització del treball, recerca autònoma d'informació...
·
Competència emocional: gestió i resolució
de conflictes.
·
Les fixades en els currículums del mòduls
d’FP corresponents.
6.
Recursos personales y materiales
Personals:
·
Professors d’FP específics.
·
Mestres de la part bàsica.
Materials:
·
De producció pròpia.
·
D’altres professionals a l’abast a la
xarxa.
·
Libres de text de diferents editorials.
7.
Productes
finals
·
Tots els productes finals
s’enregistren en el portafoli individual de cada alumne segons la data de
presentació per, d’aquesta manera, poder veure la trajectòria personal de cada
un i els seus avanços (tant l’alumne per ell mateix com pel professor/a).
8.
Espais de treball
Els espais en part
la específica són diferenciats: cuina, taller de microinformàtica i
jardins/hort de CS Pinaret. A la part bàsica s’utilitza l’aula, el taller
de microinformàtica i l’aula
d’audiovisuals.
9.
Grups de treball i dinàmiques d’aula.
Els alumnes treballem de forma individual, en parelles i en grups depenen
de la activitat proposada. Amb l’objectiu d’assolir rutines i hàbits de feina s’estableixen pautes i ritmes
de treballs:
·
Marcar setmanalment els treballs
realitzats i els pendents individualment.
·
Dues sessions setmanals d’aula treballant amb quadernet.
·
La resta de sessions treballaran els
projectes marcats individualment, en parelles, en petit grup o en gran grup
segons correspongui.
·
De cada treball/projecte acabat realitzar autoavaluació.
·
Incorporació dels treballs/projectes
avaluats al portafoli.
Aqií vos deixam el quadre resum de la FPB de la FISE.
Comentarios
Publicar un comentario